söndag 30 december 2007

Hon som ÄNTLIGEN kan vara på väg

yeehah!
äntligen kanske det kommer hända något? vi har börjat spara alla småslantar (och mattias julklappspengar) i en burk nu. en liten reskassa. vi funderar på att luffa i thailand, utforska brasilien eller rulla runt i öknen i Egypten. Får se var vi hamnar, spännande.
OM vi hamnar:P

Igår gjorde jag något hemskt som jag verkligen skäms för. Jag lämnade en lapp och gick ut i kylan. satte mig i en lekpark vid Åhléns och frös i en timma. sen kom Mattias och hämtade mig. invecklat, men sant! Förlåt!

Jaha, nu har mamma åkt hem då. hon var här mellan tisdagen och lördagen. vi hade det trevligt tillsammans, vi shoppade, var ute och åt, tog det lugnt och bara umgicks. Jag fick hoppa in och jobba lite, men det gick bra ändå.
Gulligt av henne att gå före och betala i kassan, hon är väldigt omtänksam och snäll min mamma. För snäll ibland! :)
Hur som helst så var det roligt att ha henne här, det får vi göra om.


Jag längtar verkligen tills Elin kommer hem från Vemdalen. då MÅSTE vi börja träna igen, jag har gått upp 2 kilo. Jag saknar träningen (ja, ni läste rätt!).
Hoppas hon har det roligt i backarna och att hon inte får i sig för mycket på after skin :P


Imorse klockan 07.00 var det bara att kliva upp. jag tog på mig dubbla lager med långkalsonger och ett av Mattias underställ. sen kom Mattias pappa och hämtade oss, vi begav oss till Sveden. Ut på isen och angla! :)
Det var helmysigt att åka spark ute på isen en solig vinterdag!
det är ju inte precis vad man är van vid när man kommer från östergötland.
Vid 15.00 gav vi oss av hemåt igen. jag somnade i bilen av total utmattning, det tar på kroppen. så härligt bra man mår när man har varit ute sådär, pigg och glad. fler sådana dagar tack!
det läskiga var bara att vatnet, som tidigare låg på isen, åkte ner genom isen vilket gjorde att det knakade och brakade hejvilt! När man klev på isen sprack det under en, jag trodde jag skulel åka igenom. det var såklart bara ytliga sprickor, men endå!
tur att inte mamma var med :P

Just nu sitter jag mest och väntar på att tiden ska gå. jag håller nämligen på att fixa efterrätten nu. glassbomb! den består av gammaldags vaniljgräddglass, hallonsorbet och lemon curd-glass. den ska sedan stå i frysen under natten.
tidigare idag gjorde jag en del av huvudrätten, potatiskaka.
på menyn imorgon står:
förrätt - snittar
huvudrätt - kryddig rostbiff och potatiskaka
efterrätt - glassbomb
gud så gott :)

på självaste nyårsafton, imorgon, ska jag ha på mig en klänning som jag precis har köpt. en silvrig jätteklänning från gina tricot. med en rosett på bröstet.. till det ska jag även ha svarta satinhandskar :)
kommer se ut som ett paket, men det bjuder jag helhjärtat på :)
Mattias har kostymtvång nu för att han ska passa ihop med mig.
ska bli rolöigt att se hur man firar i Hudiksvall! Vi komemr ha en liten hemmafest med några inbjudna. sen får vi se om det duker upp fler, det vore skoj. annars blir det ett litet sällskap, det går bar det också. bara jag får min champagne :)
ska bli härligt att fira med min älskling i år <3

hoppas att mina älskade vänner klarar sig bra utan mig på nyår. även om en fest inte är densamma utan mig :P
gott nytt åt mina älsklingar <3


mattias sa precis att det snöar ute, att det vräker ner. det blir helmysigt nu till nyår :)
nej, nu ser jag att klockan har gått så långt att det är dags för att fixa det sista med glassen. så allesammans, vi hörs imorgon igen. då ska vi fundera och försöka lägga en prognos om hur 2008 kommer att se ut. spännande!
tjing tjong!

Alexandra lindgren - Hon som ÄNTLIGEN kan vara på väg

(ge mig en audi r8)

1 kommentar:

Andreas sa...

Jo, jag undrade bara, kom ni iväg till Egypten sedan?