lördag 8 december 2007

En galen Idolafton

Just nu sitter jag uppkrupen vid min dator iklädd en rosa kjol och en gul t-shirt. Tycker att jag ser ut som en glass :)
Bredvid mig sitter Mattias och spelar Diablo. (eller vad det nu heter!)

Tillsammans sitter vi och lyssnar på Eddie(the man!). Han var sugen på det och eftersom jag har flest låtar av honom på min dator får vi stå ut med mitt extremt kassa ljud. vad gör det? eddie behöver ingen kvalitet för att lyssnas på :P (kass kille!)


tänker ofta på Cissi och Harry när jag hör Eddie. fina tider det :)


Imorse gick jag upp och började dagen med att röra ihop lite ingridienser i en grön skål som jag har köpt på dollarstore. det skulle senare bli bullar som jag gjorde semlor av. Supergott! fel årstid, men vad gör det? gott ändå:)

när jag ändå höll på gjorde jag lite kokostoppar också, gott att ha hemma.

sen satte jag mig vid tv:n och slötittade på ingenting egentligen. tände lite ljus och mös. sen fick jag så himla tråkigt så jag kom på den ultimata idén att ta fram mitt monopolspel.
efter ca 1½ timma utav spelande i ensamhet kom Mattias hem. han tyckte att jag såg patetisk ut när jag satt där och spelade i min ensamhet. om ni vill veta så var det jag som vann :P

sen mös vi lite och var allmänt kära. Nuförtiden är vi väldigt kära! <3
har väl inte hänt ngt speciellt, vi är bara gulligare mot varandra. det tycker jag om :) <3
till middag gjorde vi tacos idag. supergott som vanligt.
tror det är en stark kandidat i min favoriträttstävling :P


sen tittade vi såklart på Idolfinalen.
Tyckte att det var jättetråkigt att Marie bara sjöng ballader, så enformigt.
Tur att Amanda höll stilen iaf.

Resultatet av tävlingen var i alla fall det bästa som kunde hända.
Jag tycker absolut att Amanda är bättre än Marie, men jag ville inte att Amanda skulle vinna. Den som vinner får nämligen ett jättetråkigt skivkontrakt och måste göra rix-låtar.
vem vill höra på sånt?
Amanda kan nu få ett bättre skivkontrakt och få sjunga lite vad hon vill. något rockigt kanske?! bra kommer det bli iaf :)


Nu sitter jag som sagt här vid datorn och myser. Känner att jag borde sova, men jag vill inte än.

Imorgon ska jag jobba på Jysk mellan 10-14. inte så länge, men jag måste endå gå upp tidigt. pengar blir det ju iaf!
sen har jag inte direkt något planerat mer. inte för den fagen iaf!

på söndag är det tänkt att jag och Mattias ska åka till Sundsvall och köpa lite julklappar. kan vara mysigt att åka iväg lite. då kan han passa på att klippa håret också, det behövs nämligen nu :P

det blev ingen träning igår. trist, men så kan det vara. Måste man jobba så måste man. får höras mer om det på söndag! :)


ha det nu så bra allihop så syns vi på Jysk imorgon (om inte annat kan ni ju tänka på mig när jag står där i kassan)

Tjoflöjt! :P

Inga kommentarer: